Feb 15, 2011

bila G.I.G.I bongsu cuba keluar


Emm..aduh!dari semalam agi aku sakit.Kesakitan yang amat menyakitkan sehingga mengurangkan nikmat makan aku selama ini *kureng ke?rasa aku la kan,wisdom teeth a.k.a gigi geraham bongsu aku ni nak tumbuh.sebelum ni penah jugak jadi sakit camni.tapi gigi nyer tak nampak jugak.fuhh!sakit die sampai makan roti pon kene kumam la! macam nenek dah aku gase :(

wisdom teeth ni baru nk keluar cikit-cikit ni. bile aku baca-punyer-baca *konon wat research.haha. orang kata wisd0m teeth ni biasanya die nak tumbuh bila usia kita antara 19-24 tahun.well,i'm one of them..yelah.ade jugak cakap, kononnya selagi gigi ni tak tumbuh c0mplete,selagi tulah kite ni belum "dewasa".*tp pikir gatal nak kawin jer ni.s0,bila da cukup dua atas,dua bawah barulah kita ni da cukup "matang".. kate nyer!



wisd0m teeth or gigi geraham bongsu ni bukannya beza dengan gigi lain pon. bukan keluar-keluar jadi gigi emas kan.? nama jer nak comel "geraham bongsu". padahal gigi ni biasa tumbuh lewat dari gigi lain. tu panggil geraham bongsu!

aku sakit ni bukan apa.Yelah..bila aku nak melantak,gigi geraham bawah tindih gusi yang ada kat rahang atas.So..jadi ngilu la gusi dan gigi aku ni. *gigi yg nak keluar ni geraham atas KIRI. tapi nk wat macam mane kan?aku tak kasi die keluar pon bukan boleh. redha jela. bila sakit ni hilang pon aku tak tahu. selera aku ni memanjang je ade,tapi nk kunyah tuje pikir dua tiga kali. tapi manelah tahu kan,ley turun bape kil0 bila sakit ni.hahaha. 0k!0k!aku perasan! doa-doa kanlah gigi aku ni bila keluar tak tepesong.aku tak nak gi klinik gigi. aku tak0t! 

p/s: keluar lekl0k tau.jgn jadi kejam kt aku!

No comments:

Post a Comment